In het najaar van 2016 kwam van Hennie de Vries, medewerker van woongroep de Argusvlinder, de vraag om een IPad Pro te sponsoren voor de bewoners. Hennie vertelde dat de groep eerder in het kader van een proef gebruik mocht maken van een ipad. Dit was heel goed bevallen, vertelde Hennie. Echter vertrok de tablet naar een andere woongroep. De bewoners vonden het dan ook erg jammer dat ze geen tablet meer hadden om muziek op te draaien, spelletjes op te doen en video’s te bekijken.

Juist voor deze doelgroep (mensen met een dementie), vertelde Hennie, is het belangrijk om herinneringen op te halen. Door middel van apps, krijgen de bewoners bijvoorbeeld toegang tot liedjes, filmpjes, foto's en geluidsfragmenten uit de jaren 20 t/m 60. Door hier samen met de bewoner naar te luisteren, kunnen herinneringen worden opgehaald. Herinneringen van vroeger roepen veelal een fijn en vertrouwd gevoel op, maar is bovenal een activiteit waaraan de groep ook samen veel plezier kan beleven.

De IPad Pro was niet makkelijk vindbaar, echter na goed zoeken kon het bestuur van Vivat deze dan toch op donderdag 13 juli aan woongroep de Kleine Vos overhandigen. Het was een speciaal moment, de inwoners en begeleiders waren er echt blij mee. Het bestuur van Vivat genoot van de reacties.

De kosten van deze iPad Pro met stevige hoes bedroeg € 900,-.