Zaterdag 26 november 2016 vond het 7e concert plaats van Muziek in Huis in de diamant van woonzorgcentrum De Pol. De uitvoering werd verzorgd door duo Pieternel (Brummelkamp) en Yumi (Toyama), respectievelijk zang en piano. Er waren ruim vijftig bewoners, familie en vrijwilligers aanwezig.

Het duo had het thema winter gekozen en daarbij diverse liederen gezocht. Van Franz Schubert werd een viertal liederen ten gehore gebracht uit Die Winterreise. Daarna volgde een pianosolo van Yumi met het Impromptu Opus 90 nr. 4. Vervolgens werden een aantal liederen van Frédéric Chopin vertolkt, waaronder het bekende Der Reitersmann. Yumi speelde van dezelfde componist Grande Valse, wat door een bewoner werd meegeneuried.Daarna werd van Jules de Corte de liederen De vogels en Ik zou wel eens willen weten, gezongen. Ingelast werd het lied Het dorp van Wim Sonneveld, waarna nog een aantal min of meer bekende liederen werden gezongen. Als laatste was gekozen voor de Toreador song uit de opera Carmen van Georges Bizet. Dit werd met enthousiasme ontvangen en tijdens het refrein volop meegeklapt. Het was een aanstekelijk concert.

Stichting Vivat maakt deze concerten mogelijk door haar financiële ondersteuning.