Zaterdag 28 januari 2017 vond het 9e concert plaats van Muziek in Huis in de Diamant van woonzorgcentrum De Pol. De uitvoering werd verzorgd door het ensemble 1001 Nachten met Ahmet Gür (viool) en Junya Nomura (cello). Er waren ongeveer zestig bewoners, familie en vrijwilligers aanwezig.

Ahmet nam de aanwezigen mee in een sprankelend concert met duidelijke uitleg en betrok het publiek bij hun optreden.
Er werden veel bekende liederen ten gehore gebracht van Johann Sebastian Bach met onder anderen Siciliano, Wolfgang Amadeus Mozart met Andante Grazioso, Gabriel Fauré met Pavane, Franz Schubert met het Ave Maria, de lente uit de vier jaargetijden van Antonio Vivaldi, De Zwaan van Camille Saint-Saëns, een bekende melodie uit de opera Orpheus met als “uitsmijter” de bekende Scårdås van Vittorio Monti. Dit laatste muziekstuk werd met zoveel verve gebracht dat de aanwezigen die dit konden, volop mee klapten, terwijl Ahmet met een been mee stampte om het steeds sneller worden ritme aan te geven. De heren kregen een daverend applaus, waarna zij als toegift nogmaals het lied speelden.

Een wervelend waarvoor de heren een welverdiend applaus, waarbij de aanwezigen, voor zover mogelijk, gingen staan om op deze wijze hun dank te brengen.

Het volgende concert is op zaterdag 25 maart a.s. in wzc De Pol van 15.00 tot 16.00 uur.

De stichting maakt deze concerten mogelijk door haar financiële ondersteuning.