Zaterdag 20 mei 2017 vond het laatste concert plaats van Muziek in Huis in de Diamant van woonzorgcentrum De Pol. Het was een jubileumconcert want het was het 50e concert verzorgd door het duo Vianen-Kersten met Jody Vianen op saxofoon en Vera Kersten piano. De voorzitter van de stichting Muziek in Huis, Nico de Gier, was hierbij aanwezig en schonk uitgebreid aandacht aan dit heugelijke feit en overhandigde de dames een oorkonde en bloemen. Doordat op deze dag ook de Veluwewandeltocht werd gehouden, waarvoor veel bewoners gekozen hadden om daaraan mee te doen, waren er maar ongeveer dertig bewoners, familie en vrijwilligers bij het concert aanwezig.

Met verve en enthousiasme brachten de dames veel bekende liederen ten gehore, waaronder van Claude Debussy Little negro, van Béla Bartok een viertal Roemeense volksdansen, van Maurice Ravel .van Jean Matitia Devil’s rag, van Georges Bizet Habanera, van George Gershwin Summertime en als slot van Darius Milhaud Brasileira, een heerlijk pittig stuk. Daarnaast werden nog acht andere muziekstukken gespeeld.

Het was een heerlijk muzikaal uur, waarna een ieder tevreden naar huis of naar hun woongroep is gegaan

Dit was het laatste concert uit een reeks van twaalf die de stichting mogelijk heeft gemaakt.

Het laatste nieuws