Zaterdag 24 december 2016 vond het 8e concert plaats van Muziek in Huis in de Diamant van woonzorgcentrum De Pol. De uitvoering werd verzorgd door het harp duo Carla Bos en Wendy Rijken. Er waren ruim zestig bewoners, familie en vrijwilligers aanwezig.

Het thema was een “Muzikale reis naar Canterbury”. Het was een zeer verrassend concert. Carla nam in een boeiend verhaal, afgewisseld door het spelen van liederen, ons mee op een reis naar Canterbury. Het was prachtig om te zien en te horen hoe zij regelmatig de bewoners in haar verhaal betrok. Op een enkele bewoner na die in slaap viel, waren alle aanwezigen in haar ban.

Het waren prachtige liederen die werden aangeboden van onder anderen John Thomas, Elisabeth Huber, Rossini met het lied Prayer, Bocherini, Schubert met Serenade Stänchen, James Piermont met Jingle Bells, het Ave Maria van Franz Schubert en de afsluiter “Have a Jazzy Christmas” van Louise Pratt.

Een prachtig concert op deze middag voor het kerstfeest. De dames kregen een welverdiend applaus, waarbij enkele bewoners probeerden op te staan om op deze wijze hun dank te brengen.

Stichting Vivat maakt deze concerten mogelijk door haar financiële ondersteuning.